THE DAY DESTINY GOT ME DRUNK

Jag och Sander hade jobbat hela kvällen på Story och skulle "bara ta En afterwork öl på East" kl 02. Jag var lite osäker på om jag verkligen ville ge mig ut på stureplan eftersom jag var trött och fortfarande hade mina jobbkläder på mig, så jag lät ödet bestämma; Om jag slapp legga i dörren på East så skulle vi ta en öl. Jag tänkte det var en säker deal eftersom klockan var 2 och dem är rätt hårda på 23 på helger. Men nej, det var meningen att jag skulle få en afterwork öl! Vi beställer in och tar en cigg. Efter en stund kommer två av kockarna och joinar och vi drar tillsammans till solidaritet, där börjar det sakta men säkert gå rakt utför i rakt nedstigande led arvsmässigt talat. Sanders och min fotverk har försvunnit och det kommer massa shots och öl.
-Utsvävning-
Jag känner att jag vill dansa! Gungar lite fram och tillbaka och staplar några steg till höger och vänster och svänger lite med armarna, söker febrilt efter en danspartner men det verkar inte som att det är någon som kan min dans ? Det är ingen som slänger med armarna likt en apa eller stapplar som en handikappad giraff. Jag inser att de som närmar sig är inte bra nog, ingen är bra nog och jag är lika otrevlig som jag är nuförtiden mot de som vågar sig fram.

-Fortsättning-
Jag tittar upp och ser Fredrik! Fredrik som jobbade i baren på sandhamn! Å va kul, han är med en arbetskollega som heter Mattias och det kommer ännu mer shots. Helt plötsligt sitter vi i en taxi på väg hem till Fredriks kompis som bor i Virtanens lägenhet på gullmars.
Klockan blir mer och mer och tillslut är det ljust ute. Det är sån sjuk efterfest-känsla och jag tar en cigg på balkongen ytterst onykter. När klockan är runt 9 så bestämmer jag och Sander att vi nog ska börja rulla, jag har ju faktiskt ett lussebak med min mamma och attenda till. Så vi promenerar till gullmars tunnelbana och börjar resan hem fortfarande onyktra och flamsiga. Vid slussen lämnar Sander mig och jag sitter själv kvar med massa irriterade resenärers blickar åt mitt håll.. Orkar inte riktigt bry mig och somnar tillslut. Jag vaknar inte fören jag är i hässelby gård, fast mot hagsätra. Jag har alltså åkt hela vägen till hässelby strand och vänt.
Kommer hem, mamma är vaken och jag är onykter. famlar runt i köket och sen ut i vardagsrummet där jag deckar på soffan. Vaknar riktigt bakis några timmar senare och drar igång lussebak med mamma som inte kommenterar morgonen, skönt.
så här slitna var vi efter ett 24-timmars pass
Nu ska vi på bio och se Avatar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback