BLESS

Då va julen över och snart 2009. Skönt! Tro det eller ej men jag firade faktiskt också jul den 24/12 ?!
Men julafton är inte så sexig, man ligger med uppknäppta byxor och jäser i soffan framför Kalle och "Kan du vissla Johanna", sen somnar man i sitt eget dräggel som luktar julskinka och sill.
Det är juldagen som är den riktiga smällkaramellen, då är alla färdigjästa och har lite ångest över all mat som måste dansas bort, julklapps pengar som måste spenderas och nya kläder att inviga. And so we did.
Om jag ska dra hela kvällen i detalj kommer det ta massa tid och det vet jag inte om jag orkar ikväll:)
Så här är en kort version:
Förfesten kom lite tidigare en vad jag hade tänkt, den började hos moster Maria och Hasse. Vi var där på lill-jul och när alla paket var öppnade så satte sig de "vuxna" i vardagsrummet med varsin romdrink och "barnen" dvs mina kusiner och mamma och spelade pictunary i köket. Jag var nånstans mitt emellan då jag spelade pictionary med rom. Fick sen skjuts till Sophie där den riktiga förfesten skulle äga rum. Fast jag var redan full.
Lyckades klämma i mig en flaska vitt minus ett glas som hamnade över mina byxor och sen bar det iväg. Först till en annan förfest några portar ner och sen till stan. Vi gick förbi Pure där Adam skulle spela, och fick en smärre överraskning vid dörren.
"Hej, Sofia Höijer + två"
"Sorry, ingen Sofia Höijer på listan"
"Nehe..? vafan då.."
Sophie "Prova Ponny"
"Ponny Hästhage..?"
"Japp, välkommen!"
Efter en öl där gick vi förbi Ambasadeur där Hångel spelade och hade drinkbiljetter. Det som hände efter Ambasadeur är lite smått blurrigt, men vi gick iaf till Spybar. Vet inte riktigt när vi sa hej då till Sophie men det var bara jag och Matilda som gick kungsgatan ner. Jag mötte upp Felix och Matilda gick hem. Hånglade med en främling och snubblade in i Peter. Vi tog en taxi och imorse var jag väldigt väldigt bakis.


25/12 får fem av fem toasters, kanon kul! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback