London

Ojoj, den 5e, 6e november har varit spännande, läskiga, nyttiga, svettiga och i ett nytt land på fel sida.
Jag hoppade på flyget från skavsta kl1755, lite sen som vanligt så jag fick springa och checka in. När jag gick på flyget och letade plats hörde jag plötsligt: "Sofia ?!", jag tittade ner och såg två av 88-tjejerna som gick i södra med mig, så jag satte mig där så lättad att jag nästan svävade. Vi landade i Liverpool 1915 och tog en buss till deras hotell. Vägen dit var hemsk!!!! Hjulen på min väska hade pajat så jag fick bära 16.5kg på ena sidan och handbagage drygt 10kg på andra med trasig rygg....De sög. När vi kom till hotellet var jag alldeles genomblöt av svett. Det visade sig att hotellet var fullbokat så jag fick yellow pages av den sura receptionisten, hittade ett hostal som verkade bra och ringde dit. Jag fick lägga mitt bagage i deras rum medans vi gick ut och åt, vi hittade ett assoft ställe som det var lite bar/restaurang känsla över, man kunde bla beställa in en kanna redbull vodka för ca 120kr! Och "beer and burger", hur härligt låter inte det?!
Efter middagen gick vi till hotellet och jag hämtade mina grejer och tog en taxi till mitt hostal.
Jag var själv i ett rum med 3 våningssängar, ställde min väska och handbagaget så nära sängen jag kunde och kröp ner under täcket med kläderna på. Det sista jag gjorde var att skickade iväg några sms och skrev att jag hade sovplats för natten så inte mamma skulle oroa ihjäl sig, sen slocknade jag på 3 sekunder.

Jag drömde en jätte jobbig mardröm om att någon hade smugit in i mitt rum och tagit allt värdefullt jag hade, typ som dator, mobil, pengar, pass allt! Kläderna låg som en ända röra på golvet och hälften saknades. På sängkanten satt en lapp som rånaren hade lämnat "Everyone can not live like Mike Myers you know" och en smiley..  Jag sprang till receptionen och försökte få hjälp, men disken var typ 3 meter hög och tanten som stod där ville inte hjälpa mig och bara tjatade om försäkringar jag inte hade. Jag åkte buss med Meme och Josefin N, för att leta efter en ny resväska och Josse hade världens smalaste midja, typ som en supersmal korsett. 
Jag vaknade med panik kl0800 och rotade igenom mitt handbagage, allt låg kvar och ingen konstig lapp på sängkanten. Puh. Jag tvättade av mig och bytte kläder och checkade ut, lämnade trasiga väskan i receptionen, tog en karta och begav mig in mot Liverpool C på jakt efter en ny resväska. Jag hittade en ful på Primark för 18 pund, den fick duga. Letade mig tillbaka till mitt hostal med min nya väska och packade om, det gick precis. Ok, ett problem löst, nu till nästa: Hur tar jag mig till jävla London som ligger 1000 mil härifrån ? Fick tips om "national express" så jag tog en taxi till centrum och frågade mig fram till buss-centret. Jag hittade dit och fick en biljett till en buss kl1315 för 24p. Det tog 55min till Manchester airport och där fick jag byta till en annan buss. Den bussen var full med svettiga tjockisar och jag fick naturligtvis platsen bredvid den svettigaste och dessutom bredvid toalettdörren...suck.. Och där satt jag i drygt 5 timmar medans folk gick ut och in på toaletten och spydde, pruttade, bajsade och kissade högljött. bläbläblä. Ringde Joel och sa att jag var på väg. Vid 1940 var vi äntligen framme vid "victoria station" och jag nästan sprang ut ur den äckliga bussen, tog mitt bagage och mötte problem nummer 2: Vart ska jag och hur tar jag mig dit..?
Jag ringde Matilda som precis hade slutat och vi bestämde träff vid "notting hill gate", hmm. Det tog lite tid att hitta från busstationen till tunnelbanan men när jag kom in rätt möttes jag av t-centralen *3, det var lite för stort för en nybörjare som mig. Hittade tillslut tunnelbanan och betalade en biljett till notting hill gate. Åhh, jävla väska å väga massa massa tunga kilo i alla dessa trappor, för det finns verkligen inte några hissar i London ?!! Men alla var snälla och söta och hjälpte mig i nästan alla trappor:) det var bara att se lite besvärad ut så kom någon fram och frågade "do you need help with that love?", "noo its waay to heav...oh, ok thank you". Efter att ha virrat runt bland alla "circle line" och "district line" så satt jag tillslut på rätt tunnelbanan på g till Matilda. Vi träffades och satte oss på McDonalds (fantasifullt va ?!) men jag var tvungen att kissa och dricka något och donken låg närmast:) vi satt och pustade ut och pratade om allt vi inte hunnit på senaste tiden, jag ringde Ellika och sa att jag var nära nu, fick adressen  till hennes casa och begav mig tillsammans med Mat till tuben igen. Nu var det liite enklare att hitta och det gick smidigt och bra, Ellika mötte mig i trappen och kramades och hjälpte mig med väskan. Och nu sitter jag här typ 48 timmar senare, på rätt plats med ryggont och stela axlar. Joel har gjort te till mig som jag sippar lite på, kollar facebook och leker lite med min nya dator:) Fick nya macbook av min käre far, den e fin. Nu ska jag decka på soffan som jag kommer sova på tills den 9de då Jd kommer och tar hand om mig! 
Här kommer lite bilder, vi börjar i Liverpool:
Planet:)

Alla kunde sova förutom jag

På väg till middagen i Liverpool

Nästa dag i Liverpool C, JD butik! :)

Skönt att se lite H&M
Det här möttes jag av

Är äntligen i London och väntar på tåget till Old street

Jag och mat väntar på tuben till Old street

Hemma hos Ell!! Lekte lite med photo booth :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback