Ledig

Japp, idag är jag ledig från jobb och allt annat, det ända som stör mig är att jag kanske håller på att bli sjuk...hoppas det vänder. Idag tänkte jag försöka hitta svenska ambassaden och hämta ut mitt pass. Jag ska även titta på en lägenhet idag, den ligger vid Willesden Green 10 min från Bond str, perfekt! Håller tummarna att den är stor nog...!
Jag har hittat internet (obviously) fast man måste sitta på fönsterbläcket..hehe. bättre än inget! Det blir lite kallt efter ett tag bara.

Johanna här kommer en massa info till dig!
  • Hyran kommer kanske ligga på 100-150 i veckan per person , och lägenheten kommer vara rätt liten.
  • Man tjänar inte lika mycket som hemma men det beror på vart du jobbar, jag tjänar 6.59p/h i klädbutik, (vet iof inte hur  mycket jag kommer få på BR)
  • Det första du måste fixa när du kommer hit är: Eng simkort, en bank, oystercard (så du kan åka tunnelbana och buss och Insurance number, jag hjälper dig med allt.
  • Jag tror att det kommer finnas trådlöst där vi flyttar in.
  • När du kommer finns det en lägenhet.
  • Om du landar på stansted tar du bara tåget (national express) dirr från flygplatsen till Liverpool st så möter jag dig där. 
  • Kvinnorna i England har mens de med så om det skulle hända något så finns det att köpa. hehe
  • Det är billigare att gå ut i London, en öl kanske kostan 3 pund
Något annat du undrar över så skriv en kommentar babe! Hoppas jag har svarat på det mesta du undrat, blir så dyrt att smsa allt till Sverige. Puss!!

Kommentarer
Postat av: hannis

åhhhhhh <3 va fiiiint!!

1. jag trodde du mena simkort som i simhall, jag ba ehh? varför är det en av de första sakerna jag måste köpa hahaha

2. jag landar heathrow så det blir fint

3. jag vill jag vill jag vill nuuuuuuuuu

4. <3 trådlöst



2008-11-27 @ 18:27:56
Postat av: hannis

5. rätt liten som i alla delar på ett rum? undrar bara

2008-11-27 @ 18:28:36
Postat av: hannis

en sak till hur mkt kostar ostronkortet?

2008-11-27 @ 18:33:24
Postat av: Anonym

måste man ha me sig kastruller o sånt?

2008-11-27 @ 18:47:09
Postat av: S

hahah ditt cp. vi tar det på catten

2008-11-27 @ 19:10:01
Postat av: Anonym

du är ju inte på chatten :(

2008-11-27 @ 19:38:45
Postat av: Mamselimams

Johanna, Jag hade taigt med mig mitt simhalls-kort och chansat på att det funkat i deras simhallar också! Jag har funderat lite på om man behöver särskillda meat-card, fish-card och fruit-cards oxå...! Jag gillar inte ostron, trodde inte Fia gjorde det heller. Så blir det ju lite ensidig kost. Men man vet ju liksom inte... Men säg inget om det till Fia, så slipper hon skämmas! Mams.

2008-11-27 @ 21:28:24
Postat av: johanna

hahaha åhh jag skrattar ihjäl mig :D du är så gullig petra!! saknar dig :| känns konstigt att inte sitta och lata sig i er soffa längre :(

2008-11-28 @ 18:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback