Helgen v48

Så, denna helg har vart riktigt najs! Jag har äntligen hittat en lägenhet, fått en jobb som jag gillar att gå till (jag gillade att gå till det idag iaf) och jag var ute i går.
Lägenheten: Ligger vid Earls court, det är en studioflat med separat badrum och kök. Inte stort, men jag tror vi kommer kunna klara 3 pärs där:) En dubbelsäng, en dubbelbäddsoffa och en hopfällbar 90-säng.
Första tanken: Lite mystisk och mysig, nästan lite fransk känsla över den men ändå väldigt engelsk, ett ställe man vill sitta och dricka rödvin i stora glas och röka inne i.
Den ligger i ett väldigt fint område centralt men ändå inte så att man störs av storstaden. Den är högst upp i ett 1 eller 2 våningshus (klassiska engelska radhus) med köksutsikt över hustaken. Mmm. Tänkte försöka flytta över alla mina grejer imorgon eller på tisdag.
Jobbet: Började idag som sagt, 11-8. Vi var 6 st nyanställda som blev introducerade och vi fick prova massa kläder "för att se hur allt satt" jag är numera officiellt size zero, det lönar sig att vara fattig. Vid tre hade vi blivit visade allt och haft lunch så då började vi "jobba", inget konstigt eller annorlunda jämfört med något annat klädbutiks jobb bara de att det är 10 gånger bättre :) Och jag får 50% rabatt på 6 plagg i månaden, 75% på utvalda plagg (för att jag ska vara klädd i butikens märke) och 30% om jag vill köpa något i present även fast jag inte är heltidsanställd, super!

A just det, jag var ute igår, själv:) gick till en club där en kille jag träffade föra helgen jobbade, Amika hette stället, ligger vid high street kensington, sjukt festligt. Det var som en spårad kväll på sturecomp fast najs. Jag kom hem rätt ostadig med lika mycket pengar i plånkan som när jag gick hemifrån, jag älskar att vara pank! Man blir fullare då (censur mamma)

Nu ska jag sova, upp och jobba kl 9 imorgon på banan republiken!
Ciao bella!

Kommentarer
Postat av: Anonym

snart tynar du bort! om en månad kommer jag och göder dig. puss johanna

2008-12-01 @ 07:14:43
Postat av: Mamselimams

Nej, jag såg inte vad det stod... Helt bort-censurerat...! Min lilla bak-smula, vad du är duktig! Du ser, du klarar allt!!! Jobb, å bostad!

PUSS!

2008-12-01 @ 23:04:21
Postat av: annika

hej gumman

fick höra om din blogg i dag och naturligt vis kastade jag mig på min alldeles egen laptop-baaaaara miiiiin :)- för att kolla. Sååå mycket bubblar och känns inuti när jag läser den. Såååååå mkt jag skulle vilja säga men jag nöjer mig med ett stort fett LYCKA TILL. Jag kommmer givetvis att fortsätta följa dig. Milioner kramar till dig lilla gumman

2008-12-05 @ 23:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback