"Efter regn kommer solsken"

Igår var det som sagt väldigt regnigt och obehagligt. Matilda kom och mötte upp mig på mitt lokala "internet häng-ställe" vilket är en rätt sunkig bar, man skulle kunna jämföra med Dovas faktisk:) men vad gör man inte för lite kontakt med omvärlden. Vi tog tunnelbanan till knightsbrigde och gick till picadilly, det var en trevlig promenad. Vi gick förbi "The Ritz" hotell och jag frågade om vi fick komma in på "Ritz Club" och typ checka läget, tydligen var det members only och att bli medlem kostade 1000pund :) men vakten var väldigt trevlig och sa att om vi känner någon som är medlem kunde vi gå in med den personen. Jag och Matilda fnissade och sa att "vi skulle hitta någon" och fortsatte mot picadilly. Väl framme haffade vi en McBurgare, det började bli dags för mig att dra mig tillbaka till Old street och möta Jd, så jag satte mig på en buss mot Liverpool street. Jag och Jd gick till en liten bar där hans tjejkompis drev en liten teater grej typ, vi kom mitt in i en pjäs så vi satte oss tyst och tittade klart. När den var färdig berättade Jd att tjejen som hade hela grejen var hon som jag kunde hyra rummet av. Tjejen hette Lennie och var jättetrevlig, det var hennes arbetsrum som hon hyrde ut för 80pund i veckan och allt lät jättebra. Jag åkte tillbaka till Ellika och deckade på soffan. 


Idag skiner solen fint och det är inte alls kallt ute. Jag ska skriva klart mitt CV, möta Matilda och gå och lämna ut det till lite olika ställen. Efter allt jobbletande ska jag möta upp Jd och få nyckeln till hans lägenhet där jag ska sova tills jag kan flytta in hos Lennie.
Idag känns livet lite lättare än för några dagar sen, det börjar kännas som om saker och ting börjar falla på plats, hoppas jag iaf:) Hoppas Jd har internet....! 

Ciao bella! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback