En grej bara

Stackars man, sa psykiatrikern till den nyintagne patienten. Kan ni ge mig någon anledning till er schizofreni?
-   Jag ska försöka förklara vad som hände, svarade patienten, och fortsatte:
-   Jag gjorde bekantskap med en änka som hade en vuxen dotter. Vi gifte oss, och en tid senare gifte sig min far med min styvdotter. Därför blev min fru och jag svärföräldrar till min far. Min svärdotter blev samtidigt min mor, eftersom hon var gift med min far.
En tid därefter fick min styvmor, alltså min hustrus dotter, en son, och den pojken var naturligtvis min bror, eftersom han var min pappas son. Men har var också son till min hustrus dotter och alltså hennes dotterson, och då blev jag även morfar till min bror.
Så fick min hustru en pojke och denna blev min fars svåger. Min sons styvsyster är också hans farmor, eftersom han är hennes styvsons barn. Min far är mitt barns svåger, eftersom hans syster är pappas hustru. Jag är alltså bror till min egen son och han är mormors barn. Jag är min mors svåger och min hustru är min farmors mor ? ja, kanske min farmors mormor. Mitt barn är min farmors nevö och jag är farfar till mig själv. Jag är bror med min far och samtidigt både far och son till honom. Min hustru är min mormor, mor, svägerska och svärdotter. Jag är far och son till mig själv.
 -   Tack, då förstår jag, sa psykiatrikern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback