Drama i whisky

Jag hade 12 flaskor whisky i min källare, men då min hustru ej kunde tåla mitt innehav av sprit bad hon mig att hälla ut alltsammans i vasken. Eftersom jag inte vågar säga emot henne började jag det vanskliga arbetet sålunda: Jag drog proppen ur den första flaskan och hällde innehållet i vasken, med undantag av ett glas som jag drack ur. Jag drog sedan proppen ur den andra flaskan och hällde innehållet i vasken, med undantag av ett glas som jag drack ur. Jag drog proppen ur den tredje flaskan och hällde innehållet i vasken, med undantag av ett glas som jag likaledes drack ur. Sedan drog jag proppen ur den fjärde flaskan, hällde flaskan i glaset som jag sedan drack ur, sedan drog jag vasken ur det nästa glaset, hällde proppen i flaskan och drack ur glaset. Därefter drog jag proppen ur halsen, hällde vasken i flaskan med glaset och hällde whiskyn i flaskan. Då alla flaskor var tomma stödde jag huset med ena handen under det att jag räknade flaskor, proppar och glas med den andra, det blev 29 precis. För att vara riktigt säker räknade jag en gång till. Den andra gången blev det 74. Då huset passerade förbi, räknade jag det hela en gång till och till sist alla huset, flaskorna och vaskarna med undantag av en propp som jag hällde i huset och drack ur.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahah! Älskar den där!

Postat av: S

ja den e niice :D

2008-05-19 @ 23:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback