Lucky charm!

(Det här är ännu en Min-sepeskadade-tur-berättelse)

Idag var det äntligen dags för mina bakisbyxor att åka på, på riktigt! Jag har smygfuskat när jag bara har tagit några glas vin kvällen innan och ta på mig dem dan efter, men det känns inte rätt! Jag kan inte ljuga för mig själv eller mina bakisbyxor.. Men som sagt, idag var det dags. Det var jag-somnade-med-kläderna-på Dags.
Sjukt trevlig kväll igår, oväntad. Jag flyttade in med Matildas hjälp (tack igen hjärtat!) runt kl6, Cecilia frågade om jag ville haka på och ta en fika med Lina vid Marble arch vid halv 8 så det gjorde vi. Vi satte oss på starbucks och när vi hade fikat klart och skulle gå hade Linas väska blivit stulen ?! Hon hade hängt den på stolen hon satt på och antagligen hade nån bara hakat av den och tagit med sig den..? Men det som är det konstigaste är att vi inte märkte något, jag och Cecilia satt ändå mitt emot. Som tur va hade hon mobilen och tunnelbanekortet i jackfickan, men hennes kamera och plånbok försvann.. Vi började leta och snackade med personalen och sen gick vi till Polisen och anmälde den stulen.
När jag och Cecilia kom hem hade de andra tjejerna gjort en hel ugnsplåt med min favorit efterrätt: Gino! Fast med massa frukter, det var annans, hallon, melon, banan, vindruvor och massa annat och smält vit chocklad på, ASGOTT! My skulle ut med sina två vänner som var på besök och frågade om jag ville följa med, först kände jag mig rätt otaggad och pank, men det vända rätt fort och jag bytte om och sminkade mig. Så vid 12 så tog vi bussen till picadilly och gick till ett ställe som hette Metra. Jag ställde mig längs fram och sa att jag stod på lisan och att "John" hade skrivit upp mig, min lögn funkade och vi gick in före alla :) Allt var trevligt och Simon bjöd på typ 8 sambuca shots och vi dansade och hade askul tills jag upptäckte att min mobil var borta..! Vi började leta men gav upp tillslut, och jag tänkte att det inte gjorde så mycket eftersom det bara är något materiellt och jag har alla nummer kvar på mitt svenska simkort. Men Carro tyckte att jag skulle prova att ringa till den iaf, jag som inte kan mitt nummer...Men det kom som en snilleblixt, och jag knapprade in numret och ringde och nån SVARADE! Jag sprang upp på gatan från klubben och skrek "WHO GOT MY PHOONEE?!" och en polis kom fram och berättade att de hade tagit en kille de misstänkte för snatteri och att när de tagit honom hade min mobil ramlat ut ur hans ficka och han hade erkänt att han hade stulit den ur min väska på klubben. Jag kramade polisen och tackade och kramade igen, han verklade lite besvärad men jag tror att han gillade det innerst inne :) sen kramade jag alla andra och var jätteglad och helt chockad över vilken j*vla tur jag hade haft?!!
Klubben stängde och jag och Carro gick hem hela vägen och jag däckade på sängen med alla kläder på, och nu sitter jag här i mina bakisbyxor och njuter av min lediga dag. Hoppas ni har det bra hemma, här kommer lite bilder från igår!

Uppspelta Sofia och söta Cecilia på polisstationen:)

Skumpa, vin och gino i nya lyan!

På Metra


Hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback