Mamma!

Min mamma fick för sig att åka upp till funesdalen ons- fre vilket är lie nice :) Så jag förberädde mina tre ensamma-hemma-dagar med att inhandla massa pepparkakor, skummtomtar och annat nice to have home. Jag skulle ha 3 välbehövda mamma-och-Nelson-fria dagar utan spring, bit, tjat och gnäll, Yeah! Men så fick jag ett samtal vid ca 17.30 idag på väg hem från Lina där mamma ringer och berättar att hon har voltat med bilen och i volten så hade alla bakrutor pajjat så att våran snart ettåriga valp hade åkt utgenom bakrutan och löpt in i skogen av ren chock. Notera att det här skedde ca två mil norr om bollnäs= 2 mil om absolutley freakin nowhere. Som tur va (!!!)så hade mamma inte skadat sig så det var ju en änglavkt som hette duga. But still, bilen är bara att skrota och min bebis är bortsprungen i en skog någonstans väldigt långt bort.....och här sitter jag. Jag började fantisera om de hämskaste sakerna som kunde hända stackars Nelson, typ att han blev uppäten av en björn eller nått. Men Maja tröstade mig med "Det är ju inte så stor risk eftersom han ser ut som en björn själv", och det är ju faktiskt nästan sant.. :) Så jag har släppt det nu. Han nosar sig säkert tillbaka i sina egna spår, fast inte ikväll för han är mörkrädd. (gulle) Men mamma är ute med ficklampa och letar fortfarande och om jag känner henne rätt så ger hon inte upp för än hon går i sömnen.

3 dagar av total relax, HA, det kan du ju bara fetglömma! Jag kan inte relaxa för en mamma ringer och säger att hon har kommit fram till funesdalen och att hon har Nelson med sig.

P.s Maja du är fantastisk för att du åkte raka vägen hem till mig och var här med mig. d.s


Kom hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback